Veel gestelde vragen
Hoe kan ik een wijziging van eigenaar of adres doorgeven?
Een wijziging van eigenaar kan worden doorgegeven via onze website. De kosten bedragen € 7,25 en na verwerking van de gegevens krijgt u een certificaat toegezonden.
Een verhuizing kan ook worden doorgegeven via onze website. De kosten bedragen € 5,50 en na verwerking van de gegevens krijgt u een nieuw certificaat toegezonden.
Ik heb net via internet een adreswijziging doorgegeven maar bij het opvragen van de registratie via ‘baasjeszoeker’ is dit nog niet te zien?
De nieuwe gegevens zijn niet direct zichtbaar. De verwerking van een mutatieverzoek duurt ongeveer een week. U krijgt daarna een NDG pasje toegestuurd.
Het mutatieverzoek is, als er geen verdere controle nodig, binnen twee werkdagen verwerkt.
Kan ik mijn adreswijziging ook telefonisch of via een verhuisbericht aan u doorgeven?
Dit is helaas niet mogelijk. U kunt hiervoor het mutatieformulier op onze website invullen. De kosten bedragen € 5,50 en u krijgt na verwerking van de gegevens een nieuw certificaat toegezonden.
Hoe lang duurt het voor de gegevens die ik via de website heb doorgegeven zijn verwerkt?
Deze gegevens zijn na ongeveer een week verwerkt. U krijgt ter bevestiging een NDG pasje via de post toegezonden, dit duurt ongeveer 2 á 3 weken.
Een nieuwe registratie is gelijk verwerkt. Wijzigingen binnen twee werkdagen. Na ongeveer 2 á 3 weken wordt het NDG pasje verstuurd.
Moet ik voor het doorgeven van een gewijzigd telefoonnummer ook het mutatieformulier invullen?
Indien alleen uw telefoonnummer is gewijzigd kunt u dit ook via de mail (info@ndg.nl) of telefonisch (0900-4040456) aan ons doorgeven. Vermeldt u daarbij wel de barcode van uw huisdier(en). Aan een dergelijke wijziging zijn geen kosten verbonden.
U kunt het natuurlijk ook via het mutatieformulier op onze website doorgeven
Ik heb mijn huisdier bij u aangemeld als ‘vermist’ maar hij/zij is weer gevonden. Hoe kan ik de melding van vermissing intrekken?
U kunt deze melding via het formulier op de website aan ons doorgeven.
U kunt hiervoor de bevestigingsmail die u na de melding van vermissing heeft ontvangen beantwoorden. Ook kunt u een mail sturen naar info@ndg.nl onder vermelding van de barcode (het chipnummer) van uw huisdier..
Op het aanmeldingsformulier wordt gevraagd om de barcode. Wat is dat?
De barcode is hetzelfde als het chipnummer. Deze bestaat uit 15 cijfers en is te vinden bij de streepjescode. Mocht een chipnummer toch een letter bevatten, dan kunt u contact met ons opnemen, zodat we u een aanmeldingsformulier kunnen opsturen. Dit aanmeldingsformulier kunt u vervolgens handmatig invullen.
Het gaat dan overigens altijd om een chipnummer van buiten Europa. Europese chips hebben altijd 15 cijfers.
Op het aanmeldingskaartje dat ik wil insturen wordt gevraagd om het paspoortnummer. Dat heb ik niet.
Het paspoortnummer mag bij de aanmelding worden weggelaten indien dit niet bekend is. De registratie vindt plaats aan de hand van de barcode (het chipnummer). Van belang is dat met name uw adresgegevens en telefoonnummer(s) goed staan geregistreerd in geval van een onverhoopte vermissing van uw huisdier.
Ik zou graag meerdere telefoonnummers bij de registratie vermeld hebben staan. Is dit mogelijk?
Bij de registratie kunnen maximaal drie telefoonnummers door u worden vermeld.
Ik voer het chipnummer van mijn huisdier in bij ‘baasjeszoeker’ maar krijg het bericht dat mijn dier niet staat geregistreerd.
Hebt u de 15 cijfers van de barcode (het chipnummer) ingevoerd zonder spaties tussen de cijfers? Het is mogelijk dat uw huisdier wel is gechipt maar dat de gegevens nooit zijn doorgegeven aan onze databank. Vanzelfsprekend kunt u uw huisdier alsnog bij ons aanmelden via het aanmeldingsformulier op onze website. De kosten bedragen € 7,25 en u krijgt na verwerking van de gegevens een certificaat toegestuurd.
Ik heb zojuist mijn huisdier bij NDG geregistreerd. Kan ik nu ook een penning aanvragen?
U kunt via de webshop altijd een penning bestellen.
Ik heb een penning besteld. Wanneer ontvang ik deze?
De levertijd van een penning is gemiddeld 1-2 weken.
Welke informatie is terug te vinden op de penning die ik voor mijn huisdier kan bestellen?
Op deze penning staat aangegeven dat het desbetreffende huisdier gechipt is. Bovendien staat het telefoonnummer van de NDG vermeld zodat men na het uitlezen van de chip contact met ons kan opnemen voor de eigenaargegevens van een gevonden dier. Heeft u gekozen voor de nieuwe penning, dan kunt u deze laten graveren met bijvoorbeeld de naam van uw huisdier én uw telefoonnummer.
Staat uw vraag hier niet bij?
U kunt altijd een mail sturen met dit formulier.